Tájékoztatjuk utasainkat, hogy az „r-bus.hu” weboldalon keresztül történő foglalásaik során vagy egyéb módon (SMS, e-mail) megadott személyes adatok cégünk nyilvántartásába kerülnek. Ezeket az adatokat marketing, piackutató és ajánlattevői tevékenységükhöz használjuk fel. A személyes adatok nyilvántartásba vétele és kezelése a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. Törvény, valamint a Kutatás és a közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről szóló 1995. évi CXIX. Törvény alapján történik. Az Üzemeltető (a járatot teljesítő fuvarozó) kötelezi magát az érvényes foglalással rendelkező személyeket az előre megbeszélt útiköltség fejében a célállomásra eljuttatni.A nemzetközi járatokon a belföldi utas szállítás nem lehetséges. Az utas a foglalás véglegesítésével elfogadja az Utazási feltételeket.A viteldíj ára tartalmazza az utas-, valamint a poggyászbiztosítást.
Az Üzemeltető utasonként legfeljebb két útipoggyász elszállítására vállal kötelezettséget, melynek árát a viteldíj tartalmazza. Az útipoggyász legnagyobb súlya 20 kg, maximális csomagmérete: 100 x 50 x 40 cm lehet. Amennyiben az utas kettőnél több útipoggyásszal rendelkezik, az Üzemeltető a 3. és további poggyászokat csak szabad férőhely esetén és további díjfizetés mellett szállítja el. Útipoggyász csak arra a buszjáratra és abban a viszonylatban adható fel, amelyik járaton, és amelyik megállóhelyig az utas utazik. A szállításból kizárhatóak az utasok egészségét és a többi poggyász épségét veszélyeztető poggyászok. Útipoggyászként nem szállítható olyan tárgy, amelynek szállítását jogszabály vagy hatósági rendelkezés tiltja, illetőleg amely méreténél vagy súlyánál fogva a járművön erre kijelölt helyen nem helyezhető el.
Maximum 1 db kézipoggyász szállítása ingyenes. Kézipoggyásznak minősül a csomag, ami az utasnál van, az autóbuszra történő felszálláskor.
Kézipoggyászban nem szállítható:
A kézipoggyásznak nem minősülő 2 db útipoggyászok szállítási díját a viteldíj ára tartalmazza. Kerékpár vagy nagyméretű sportszer szállítási díja 10 kilogrammig, azon felül 1 euro/kg fizetendő. Kerékpár vagy nagyméretű sportszer szállítása csak szabad kapacitás esetén vállalható. Abban az esetben, ha nincs szabad férőhely az autóbuszon, az Üzemeltető nem vállal felelősséget a kerékpár biztonságos elhelyezéséért. Babakocsiért poggyászdíjat nem kell fizetni, amennyiben a gyermek is utazik. Poggyászdíjat csak abban az esetben kell fizetni, amennyiben csak a babakocsi szállítása történik.
Az állatok szállítása tilos, kivéve a segítő kutyák:
Az utas köteles a hatóságok által előírt okmányokat beszerezni, valamint az utazás során érintett államok jogszabályaiban és egyéb előírásaiban foglaltakat teljesíteni. Ezen követelmények nem teljesítése miatt bekövetkezett károkért az Üzemeltető felelősséget nem vállal, az utazást megtagadhatja.Az utas köteles foglaláskor telefonos, valamint elektronikus elérhetőségét megadni.Beszálláskor az utas köteles felmutatni érvényes utazáshoz szükséges okmányát (személyi igazolvány, útlevél, szükség esetén vízum). Minden utas köteles ismerni az adott országban érvényes határátkelési szabályokat.Amennyiben az utast az adott ország hatóságai nem engedik be az országba, az utas nem jogosult visszaigényelni a foglalási díj árát vagy annak részét.Az utasnak a határátlépésekhez szükséges okmányokról (útlevél, vízum), valamint a kézi- és úti poggyász, vám- és egyéb kezeléséről magának kell gondoskodnia.Ha az utast útlevél- vagy vámvizsgálata alatt az ellenőrző szervek az utazásból kizárják, abban az esetben az utasnak kell – saját költségére – a továbbutazásról gondoskodnia, a menetjegy árát az Üzemeltető nem téríti meg, és az utas semmiféle kártérítésre nem jogosult.Amennyiben a határszervek az utas belépését megtagadják és emiatt az utast visszaszállíttatják, ennek mindennemű költségét az Üzemeltető az utasra hárítja. Az utas az utazás során, előre meghirdetett megálló esetén, köteles a buszra a sofőr által megadott időn belül visszatérni. Amennyiben az utas a megadott időben nem tér vissza, az Üzemeltető az ebből eredő károkért felelősséget nem vállal, a menetdíjat nem téríti meg.A szándékos rongálással okozott kárt, a károkozó utas köteles a helyszínen megtéríteni.Az utas köteles az utazás egész időtartalma alatt a biztonsági övet becsatolni.
Ha útközben a járat továbbhaladása az Üzemeltető hibájából akadályba ütközik, az Üzemeltető köteles egy rendelkezésre álló más járművel az utasok továbbszállításáról gondoskodni.Az Üzemeltető köteles megtéríteni az elővételben megváltott, menetjeggyel rendelkező utas késésből, vagy a járat elmaradásából származó és igazolt kárát, ha azt az üzemeltető szándékosan vagy súlyosan gondatlanul okozta. A közúti közlekedés sajátosságai miatt időponti eltérések előfordulhatnak.
A viteldíj teljes árának visszatérítése vagy az utazás lemondása/módosítása akkor igényelhető, ha a járatot törlik. A kártérítés alapja a ténylegesen felmerült és igazolt kár, de a kártérítés felső határa az utas által kifizetett menetdíj, azaz a megvásárolt menetjegy összege. Magyar állampolgár részére a kártérítés kifizetése forintban történik. Az Üzemeltető nem köteles megtéríteni a járattal utazók kárát, ha bizonyítja, hogy a kárt működési körén kívül eső elháríthatatlan ok (pl. közlekedést hátráltató időjárási-, út- és forgalmi viszonyok, elhúzódó határkezelés, hatósági ellenőrzés, nem saját hibájából bekövetkezett baleset) idézte elő. Így nem terheli kártérítési felelősség az üzemeltetőt az előbbi okokból származó késések esetén sem.
Amennyiben az utazást VIS MAJOR, így különösen háborús események, sztrájkok, elháríthatatlan természeti jelenségek, vagy technikai akadályok befolyásolják, ezért és az utazás fenti okokból bekövetkezett késésért és elmaradásáért az Üzemeltetőt felelősség nem terheli. A fenti okok miatt jelentkező többletköltségek (pl. útközbeni szállás) az utast terhelik.
Útipoggyásszal kapcsolatos esetleges kártérítés esetén az útipoggyász értéke a kifizetett menetjegy értéke. Elvesztett, megsérült poggyász esetén az utas köteles a kárt rögtön a célállomásba való megérkezés után jelenteni a sofőrnél. Az Üzemeltető alkalmazottja köteles a kárbejelentést írásban igazolni. Az Üzemeltető nem felelős a poggyászban keletkezett kárért, amennyiben:
A panaszok benyújtásának határideje a panasz alapjául szolgáló esemény időpontját követő 90 nap. A panaszokat írásban kell benyújtani. A határidő utáni panaszok benyújtását az Üzemeltető nem vizsgálja ki, a felelősség alól mentesül. A panasz ügyintézési határideje a benyújtástól számított 90 nap.
A szolgáltatónak jogában áll , a meghirdetettől eltérő típusú autóbuszt használni, tartalék vagy alvállalkozó által üzemeltett autóbuszt üzembe állítani.
Az utas kizárható az utazásból, útiköltség, és poggyászfuvardíj visszakövetelési jog nélkül, amennyiben:
Jelen utazási feltételek visszavonásig érvényesek.
Az utazási feltételek egyoldalú megváltoztatásának jogát az Üzemeltető fenntartja. A jelen utazási feltételekben nem szabályozott kérdésekben Az 1988. évi I. törvény, a 20/1981 (VI.19) Mt. rendelet szabályai és az 1959. évi IV. törvényben és az Európai Parlament és Tanács 181/2011/EU rendeletben foglaltak a mérvadóak.